Re: Komp - czy uziemić?

Autor: Bonawentura <bonawentura2_at_o2.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 20:46:56 MET

Dnia 11-12-2006 17:33, Użytkownik Kłapouchy napisał:
> Witam!
>
> Zauważyłem, że na obudowie mam chyba trochę prądu. Postanowiłem
> sprawdzić - kabelek i do kaloryfera: iskry przeskakują całkiem żwawo.
> No i teraz się zastanawiam, czy uziemić na stałe przez kaloryfer?
> Boję się, że uziemię cały blok i to może być nienajzdrowsze dla komputera
> Czy moje obawy są uzasadnione?
Widzę, że lubisz hardcore. Każdy BHP-owiec od prądu powie, że nie wolno
mieszać systemów zabezpieczeń. Jeśli wybieramy zerowanie to tylko ono,
jeśli uziemienie to nic poza tym. W bloku mieszkalnym masz do dyspozycji
tylko zerowanie. Stare normy przewidywały podłączenie bolca zerującego
do zimnego przewodu w gniazdku, obecnie podłącza się bolec trzecim
przewodem do przewodu zerowego w skrzynce bezpiecznikowej.
Kaloryfer jest najgorszym możliwym rozwiązaniem. System CO nie jest
uziemiany w czystym tego słowa znaczeniu. Co będzie jak te iskierki
spowodowane są tym że sąsiad "uziemił" sobie kaloryferem "zwaloną" lodówkę.
Jeżeli masz na obudowie swojego komputera napięcie oznacza to, że jest
coś jest "zwalone" i trzeba usunąć usterkę.
Może się zdarzyć mała "niekompatybilność" przy podłączeniu do karty TV
przewodu kablówki. Trzeba zastosować odpowiednie (separujące) połączenia.
Pozdrawiam. Mariusz.