Re: Problem z dyskiem twardym

Autor: MiK <nospam_maveriq_at_interia.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 15:31:49 MET

Po pierwsze:

- dysk twardy to WD 120 GB

Po drugie:

Gwoli ścisłości trochę diagnostyki:
- program diagn0styczny hddlife wykazuje: sprawność dysku - doskonała (72%),
stan dysku - UWAGA
(0%)
- temperatura jest ok - 38 st.
- WD Life Guard - oprog. serwisowe WD: smart status - fail; jedyny błąd
który program wykrywa to: Raw Data Error Rate (ID: 1, Value: 1, Treshold:
51, Worst: 1, Warranty: 1). Poza tym wszystko jest zaznaczone na zielono,
(czyli OK)
- Partition Magic bez problemu tworzy partycje, zmienia rozmiar, etc. przy
sprawdzeniu błedow wewnetrznym programem PM wyskakuje komunikat o błedzie
CRC
- oprócz tego, przy podłączonym dysku komputer troche zwalnia
- spin rite przez pierwsze 40 Mb przelatuje bez problemu, później zaczynają
się błedy (w ciągu 48 godzin przeleciało ok 100 mb).
- na oko uszkodzone >50% dysku

Gchcę wiedzieć, czy jest sens marnować prąd i czas, no i czy cała zabawa nie
pójdzie na marne.

Po trzecie:
- czy jest program, który szybko "przemłóci" dysk twardy, odznaczając bad
sektory i oddzielając je od działającej reszty? Scandisk się zawiesza

pozdro - M.