Re: 2 fizyczne dyski - kłopot z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 14:22:11 MET

"gordom" <gordom1NIE@PISZ.wp.pl.TEGO> wrote in message
news:eljjva$94d$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam.
> Zmagam się z tym problemem już od jakiegoś czasu. Mam 2 fizyczne dyski
> podpięte do tego samego kabla.
>
> - 1 dysk (stary) 40GB ustawiony jako slave: partycja podstawowa z win98,
> partycja rozszerzona z 2 logicznymi dyskami (wszystkie partycje FAT32)
> - 2 dysk (nowszy) 80GB jako master: partycja podstawowa NTFS z XP,
> partycja rozszerzona z 1 logicznym dyskiem (FAT32)
>
> Jeśli bootuję z dysku 1 win98 widzi partycję rozszerzoną na dysku 2 (tą
> z FAT32, NTFS oczywiście nie jest widoczny).

> [...]

Zobacz czy nie ma jakichś błędów logicznych na tym dysku 40 GB. Czy jego
geometria to na pewno 254/63. Czy pokazywana kolejność partycji/dysków
logicznych faktycznie odpowiada fizycznej kolejności na dysku. Może używasz
jakiegoś diskextendera zainstalowanego w MBR tego dysku, który ładuje się do
pamięci podczas uruchamiania z niego systemu. Do weryfikacji co faktycznie
jest w MBR-ach, w bootsektorach partycji, i czy wszystko jest OK polecam
Testdisk http://www.cgsecurity.org/ .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/