Wymiana paru komponentow

Autor: Karol Y <karolyyy_at_o2.pl>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 20:48:49 MET

Witam, chce wymienic pare komponentow w komputerze, zwazywszy na ich
wiekowosc i na niedomaganie juz. I tutaj mam prosbe czy moglibyscie
rzucic okiem na slusznosc podjetych decyzji i poradzic ewentualne korekty.

Pamieci, ktore aktualnie mam to:
- 2x256 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133
MHz) Wilk na Infineon OEM

Chcialbym wymienic na 1GB i wybralem:
- http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=13879 *(DDR 2x 512MB PC-400
CL3 dual channel GoodRAM)*

Zasilacz, zwazywszy na bezpieczenstwo i to ze chcialbym podkrecic juz
kilku letniego kompa.

Ten:
- http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15784 (*Hiper HPU-3S350 350W*)

Albo:
- http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=19656 (*Modecom MC-350ATX 2.0
PFC*)

Aktualny to Codegen 300W i wyglada tak:

Napięcie rdzenia procesora 1.70 V
+2.5 V 2.62 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 4.17 V
+12 V 12.03 V
+5 V podczas wstrzymania pracy 4.65 V

Procesor to Barton 2500+, ktory by poszedl na 3200+ i moze i wyzej, ale
wydaje mi sie, ze wiesza sie na przy FSB 190Mhz ze wzgledu na pamieci.

Z tym, ze z komentarzy chyba wynika ze Hiper bylby lepszy, ale sie nie
znam, wiec pytam.

I dysk twardy do aktualnego (*SAMSUNG SV4002H (40 GB, 5400 RPM,
Ultra-ATA/100)*), ktory nie dosc, ze juz stanowczo za maly, to czasami
koszmarnie spowalnia system. Wybralem z tej samej marki, jako ze jezeli
chodzi o bezpieczenstwo danych Samsung jeszcze nigdy mnie nie zawiodl, a
ma juz dobrze ponad 5 lat. Wybralem -
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16964 (*Samsung SpinPoint P120
200 GB (ATA/133, 8MB cache)*)

Ewentualnie jakies chodzenie sprawdone do tego, bo teraz mam to z boxa i
potrafi dojsc do 70*C i raczej przekresla to mozliwosci aktualnego
podkrecania. Aha, plyta to Gigabyte GA-7N400 i moze jeszcze polecie
prosze jakas paste to posmaruje proca na swiezo, bo cos mi sie zdaje, ze
jeszcze 3 lata temu z 5*C mniej bylo.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz vel "Karol Y"