Re: filtrem przeciwpy³owym, jaka strata przep³ywu.

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 14:42:34 MET

U¿ytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisa³ w wiadomo¶ci
news:elgq16$n00$1@inews.gazeta.pl...
> Witam. Wiadomo, ¿e je¶li siê kompa nie odkrzy raz na pó³ roku, to robi siê
> tyle kurzy, ¿e temp na procku mo¿e zwiekszyæ siê o kilkana¶cie stopni.
> Dlatego najlepiej zainwestowaæ w tani± ale skuteczn±(podobno) rzecz"
> Os³one metalowa z filtrem przeciwpy³owym", cos takiego jest na znanej
> stronie 4max.pl, niestety nic tam nie napisali jakie s± tego parametry. No
> w³a¶nie czy z takim filtrem jest jaki¶ znaczny spadek wydajno¶æi wiatraka,
> mo¿e kto¶ to ju¿ z was posiada?.

Spadek wydajnosci wiatraka jest spory, okolo 20-50% (zalezy jak duza
bedzie oslona). Efekt jest dobry, w sumie to dziala tak, ze zamiast
czyscic cale wnetrzne wystarczy wyjac filtr i go umyc pod biezaca woda.

Ogolnie kurz wlatuje przez nawiew do obudowy, wiec mozna spokojnie
przebolec spadek wydajnosci tego wiatraka (bo ma niewielki wplyw na
sama temperature), ale jesli np. mam w obudowie podcisnienie (same
wywiewy, albo wiatraki wywiewajace z wieksza sila niz wwiewajace) to
i tak kurz nie wleci przez filtr, tylko przez szpary np. przy napedach
optycznych, laczeniach w obudowie itd. Ogolnie dlatego ja to sobie
odinstalowalem, bo jak sie zapychal nawiew to wywiew robil sie silniejszy
i wciagalo przez szpary, wszystko i tak bylo ukurzone.

Jak masz silny nawiew to sie moze oplacac. Filtr sie czysci latwiej
niz calego kompa, ale za to szybciej i ze 4x czesciej (inaczej nawiew
prawie nie bedzie funkcjonowal).