Re: pytanie nt. laptopa (trudne) :)

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 23:47:34 MET

On 8 Dec 2006 21:20:34 +0100, Pawel wrote:

> Kupilem 3 tygodnie temu laptopa Acera.

Gratulacje. Wiesz już gdzie jest najbliższy serwis? :>

> Dysk twardy 120 GB (chyba 5400 obrotow,
> dwie partycje) i ma system plikow FAT32. Zainstalowany jest Windows Media
> Center. Czy jest sens zamieniac system plikow na NTFS?

Pytanie będzie budziło kontrowersje, zaraz rozpęta nam się tu kolejny
odcinek świętej wojny FAT vs. NTFS... No ale...

Tak, jest sens. NTFS jest nowocześniejszym systemem plików z journalingiem.
Na dużych partycjach (tak, dla FAT32 60GB to dużo) klaster na FATcie będzie
miał 32KB, co jest zabójcze dla dysku w przypadku przechowywania dużej
ilości małych plików (czyli, powiedzmy, system, programy).

> Czy system NTFS wymaga
> wiekszej ilosci mocy procesora i czy potrzebuje wiecej pamieci?

Nie.

> Chodzi mi aby laptop jak najdluzej chodzil na bateriach. Teraz trzyma na FAT32 okolo 3.5
> godz. Czy po zmianie na NTFS bedzie szybciej umieral?

Nie.

> Z gory dzieki za odpowiedz.

Nie ma za co.

> PS.Czemu nie ma grupy o laptopach? O ile pamietam to sprzedaz laptopow rosnie w
> Polsce o 46% . Czas na grupe o laptopach. Co wy na to?

Jest taka grupa - ta mianowicie. Jak na razie nie widzę powodu dla
rozdzielania jej na pl.comp.pecet.stacjonarne i pl.comp.pecet.notebooki, w
obecnej formie doskonale sobie daje radę. Podzielenie grup spowoduje
dodatkowe niechciane spory kompetencyjne... No i oczywiście nie zapomnij o
tym że obecnie czas od przegłosowanie nowej grupy do jej założenia w
hierarchii pl.* mierzy się w latach.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//