Re: padający dysk (sata)

Autor: Aikus <aikus_at_poczta.fm>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 16:49:28 MET

zlotowinfo napisał(a):
> mam dysk seagate na sata2, przełączony na sata1
> ostatnio coś się mota więc idzie na gwarancje
> zgrywam dane i tu niespodzianka, pracuje tylko i wyłącznie jako PIO
> zgrywa się z niego 3MB/s tragedita 13godzin w du...
>
> czy da sie go jakoś przekonać by windows xp chciał go widzieć jako udma?
> jest ustawione na udma ale i tak idzie w pio
>
> prawdopodobnie z powodu zacinek które robił
> teraz windows nie interesuje się tym że on jest szybszy, leci pio i koniec
> co z tym fantem zrobić przynajmniej na te chwilę zgrywania wymusić udma zamiast pio

Przede wszystkim sprawdz jak masz ustawione w BIOSie. Jesli to nie to,
no to jedizemy dalej.
Jesli pytasz o to jak zmusic *Windowsa* zeby ten dysk chodzil w UDMA to
Ci nie pomoge, natomiast jesli chodzi Ci o to, zeby poprostu ten dysk
chodzil w UDMA na czas zgrywania danych to sprobuj zrobic to pod
Linuxem. Odpal sobie jakies LiveCD (chyba najlepiej Knoppixa
najnowszego), jesli masz filesystemy NTFS to uzyj CapviteNTFS (jesli
masz legalnego Windowsa to mozesz legalnie uzywac CaptiveNTFS) dla
zamontowania partycji w trybie RW i avanti!
CaptiveNTFS ma jedna wade - dosc mocno obciaza procek, ale na czas
zgrywania danych nie powinno Ci to przeszkadzac.
ZTCP w Knoppixie jest calkiem wygodne, proste intuicyjne klikadelko do
tego - nie musisz znac Linuxa, zeby sobie z tym poradzic.

--
Pozdrowienia!!
Aik