Dziwne zachowanie kompa

Autor: Proplayer <navias_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 10:56:59 MET

Witajcie,

Od pewnego czasu mój komputer zaczął się dziwnie zachowywać.
Najpierw parametry:
1. Athlon x64 3000 XP
2. Płyta GigaByte GA-K8NS
3. 2x 512 MB DDR400 (2,5)
4. Ati X800
5. 2xHDD Caviar 200 GB SATA2
6. Zasilacz Codegen 400W

Komp działał stabilnie przez jakieś 18 miesięcy (w międzyczasie
wymiana zasilacza, grafiki i HDD), jednak ostatnio zaczął się
wysypywać. Problemy pojawia się już przy włączaniu kompa - przy
pierwszym starcie rano, zawsze pojawia się ekran startowy, testowanie
pamięci, po czym powinno być wykrywanie dysków IDE. Tutaj dość
długa przerwa (kilkanaście - kilkadziesiąt sekund) i dalej
wykrywanie dysków SATA. Ponieważ nie mam dysków IDE (na taśmie
tylko DVD), to podejrzewam, że problem może być z SATA. Dodatkwo
zauważyłem, że czasami dyski po włączeniu nie startują (nie
słychać ich). Przechodzimy do logowania Windows i zwiecha. Restart
kompa i to samo. Za 3 razem windows startuje ale przywiesza się na
dzień dobry. Kolejny restart i wszystko działa jak potrzeba. Tak jest
codziennie, czasami z mniejszymi problemami, czasami z większymi ale
wstaje i działa. Raz na tydzień potrafi zawiesić się przy pracy.
Zaniepokojony takim zachowaniem, odpaliłem najpierw test pamięci z
bootupa Linuxowego i tutaj dziwna sprawa - kiedy włożone są dwa
moduły wywala się sporo błędów pamięci, kiedy testuję każdy z
osobna, żadnego błędu nie ma. Następnie zbadałem napięcia w
programie Sandra. Oto wyniki kilkunastominutowego testu:

CPU Voltage : 1.50V (Min 1.50V; Avg 1.51V; Max 1.54V)
Aux Voltage : 2.54V (Min 2.53V; Avg 2.54V; Max 2.56V)
+3.3V Voltage : 3.18V (Min 3.12V; Avg 3.20V; Max 3.26V)
+5V Voltage : 3.79V (Min 1.67V; Avg 3.61V; Max 6.02V)
+12V Voltage : 11.61V (Min 11.42V; Avg 11.60V; Max 11.67V)
-5V Voltage : 0.32V (Min -6.11V; Avg -1.93V; Max 2.03V)
Standby Voltage : 3.55V (Min 1.67V; Avg 3.64V; Max 5.73V)

Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie, byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Navias