Re: Hibernacja laptopa vs zużycie baterii

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 11:10:48 MET

Dnia 12/5/2006 9:00 AM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> To już zależy od konstrukcji notebooka.

jeszcze od sterowników i systemu.

> Mój np. w stanie
> wstrzymania wytrzymuje co najwyżej kilkanaście godzin.

To nie troche za mało?
Mój poprzedni zżerał 19%/dzień (F-S amilo m7440; 512ddr) a obecny
(toshiba tecra a7; 1.5GB ddr2) zżera ~25%/dzień w stanie uśpienia.

> W hibernacji natomiast może stać i kilka dni i straci co
> najwyżej kilkanaście procent stopnia naładowania.

Teoretycznie hibernacja działa tak jak normalne wyłaczenie komputera.
natomiast czasami wystepują problemy związane z tym że system troche
inaczej traktuje wyłączenie komputera i hibernacje jesli chodzi o
zasilanie urządzeń. Podobnie ma sie sprawa w niektórych sterownikach.
Nawet chyba któraś poprawka do XP nawiązuje do tego problemu.

U mnie wyglądało to tak że poprzedni komputer (ów F-S) nie wyłączał
wszystkiego (karty dzwiękowej - cały czas coś szumiało w głośnikach),
karty sieciowej (wake on lan było off) do tego nie potrafił przejśc do
stanu hibernacji gdy właczona byłą sieć bezprzewodowa. A jak już
przeszedł to żadko udawało mu sie z niej wystarować tak żeby wszystko
działało...

Myśle że tu może być problem raczej programowy. Zwłaszcza jesli komputer
na hibernacji wytrzymuje niecały dzień, a po wyłączeniu zasilania
bateria utrzymuje stan np tydzień. Teoretycznie powinno być tak samo.
No chyba że jest to wada sprzętowa (tylko dlaczego dopiero po tylu latach?)

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \