Analiza dysku

Autor: Andrzej <andkas1_at_wp.pl>
Data: Mon 04 Dec 2006 - 15:05:37 MET

Dziwna rzecz dziej się z moim dyskiem ...
Mianowicie, podczas kopiowania pewnych danych 10 krotnie spada transfer
i czuć jak dysk się męczy podczas ich odczytu.

Zawsze myślałem, że dysk akurat trafił na pofragmentowane części pliku,
ale ... to chyba raczej nie to.

Dysk sformatowałem (bez błędów) i zacząłem po kolei wgrywać 2 GB pliki
zapychając cały dysk.
(robiłem to za pomocą innego, dużo szybszego i sprawnego dysku)
Podczas wgrywaniu i późniejszym czytaniu tychże plików zauważyłem,
że jeden plik czytany jest z 10cio krotnym mniejszym transferem
(1000-4000 kb/s – odczytywane w TotalCmd)
Czyli ewidentnie jest coś nie tak ...

Pytanie :
Jak nazwać to uszkodzenie dysku
i jakimi narzędziami można zdiagnozować tego typu wady ?

pytam tak, bo nabywajac dysk np. na allegro chciałbym wiedziec
jak go dokładnie przetestować.