Toshiba TECRA A8-185 Czy IBM ThinkPad R60

Autor: Dawid Per <dape_at_vp.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 19:26:46 MET

Toshiba:
http://www.notebooki.pl/notebook/pokaz/2174/
+ Lepszy procesor
+ 100 GB Dysku
+ Głośniki Harman-Kardon (miałem je w toshibie s501-5100 - w porównaniu
ze zwykłymi laptopowymi brzęczkami, jakie mam teraz w m40-295 to cudo)
+ 36 miesiecy gwarancji

- panoramiczny, świecący display
- zintegrowana grafika intela

NO I WIELKI + - mam w tej chwili swoją drugą Toshibe i jestem z niej
zadowolony jeśli chodzi o niezawodność (w przypadku m40 troche mniej
jeśli chodzi o), jakość wykonania).

IBM:
http://www.notebooki.pl/notebook/pokaz/1841/

+Lepszy wyświetlacz (IMO), 1400x1050 nie-panorama
+Osobna karta graficzna ze swoją pamięcią (Radek x1400 - oczywiście nie
cudo ale nie kradnie RAM-u)

- Słabszy procesor
- Mniejszy HDD
- Gwarancja tylko 12-mcy
- Gorszy układ dzwiękowy
- Dla mnie układ klawiatury
- 200 zł droższy

Pomóżcie więc drodzy grupowicze (a najlepiej użytkownicy w/w modeli)
wybrać nowego laptopa :) AHA: Do obu odrazu dorzucam 512 RAM.
Zastosowania:

- Aplikacje "programistyczne" (Zend Studio, Eclipse, Visual Studio 2005
(na tym obecny laptop pokazuje jak wolny jest :))
- Caly czas leca muzyczka (bo bez sie programowac nie da :)) - wiekszosc
czasu w sluchawkach lecz nie zawsze
- WWW
- Laptop pracujacy jakies 16-cie godzin dziennie - calkowity desktop
replacement
- Laptop robiacy 2-3 tys kilometrow w miesiacu w plecaku (sam
dojazd-powrót do/z firmy to ponad 1000 :)
- Czasem jakiś film
- Dość często praca na baterii ale nie przekraczająca 2-ch godzin
- Niezwykle rzadko jakaś stara gierka, coś z serii Klasyki itp... (na
M40 z Radeon Xpress 200 chodza bez problemow wiec na intelowym GMA tez
powinny... a moze nie ?)

Warto więc zmieniać dotychczasowe przyzwyczajenia i kupować IBM-a w
sumie dla tej grafiki i troszke lepszego wyswietlacza czy sprawic sobie
znow Toshibe ??

pozdrawiam
Dawid