Re: [market] najtaniej JONIZATOR POWIETRZA USB (EPI585) ostatnia szansa

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 19:03:37 MET

"PAndy" ekn02o$4a2$1@news.onet.pl

   [..] ktory jest szkodliwy

Zasugerowało mi, że są różne ozony, w tym szkodliwe i nieszkodliwe. :)

> a skad to przekonanie ze pisalem o roznych odmianach ozonu?

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon_(chemia)

> wiekszosc jonizatorow wykorzystuje wysokie napiecie do jonizowania
> powietrza, niekorzystnym efektem ubocznym jest produkowanie ozonu - wiec
> jesli juz jonizator (ktory akurat dziala i nie jest to zaden hoax) to
> taki ktory nie produkuje ozonu bo wtedy psu na bude pozytywny efekt
> dzialania jonow gdy powstaje rakotworczy ozon.

Ozon nie jest szkodliwy, ale jest szkodliwy w nadmiarze. Ozon to tlen,
tyle że trójcząsteczkowy/trójatomowy -- szybko się rozpada na normalny
tlen (dwucząsteczkowy/dwuatomowy) i atomowy, a ten atomowy jest agresywny. :)

W ogóle tlen w nadmiarze jest szkodliwy, dlatego należy go mieszać
z azotem, helem lub innym gazem tego typu. Jest też jakiś myk
z niskim ciśnieniem czystego tlenu.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |