Jaki pecet pod grafikę 2D ?

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 11:01:48 MET

Witam,

Czy mozecie polecić z grubsza, jakie obecnie komponenty
byloby najsensowniej zakupić, aby złożyć mocnego peceta
dla grafika (Photoshop, Corel, Quark)?

Obecnie ten grafik jest bliski załalania nerwowego
z powodu powolnosci komputera na jakim musi pracowac,
a jest to:

- Celeron 1.8GHz na jakiejs dobrej plycie ASUS
- 1 GB RAM DDR
- 2 x HDD SATA Samsung 200 GB (na jednym dysku WinXP i soft,
    na drugim partycja 10 GB dla pliku wymiany i dane)
- karta graiczna - jakis stary Radeon chyba 9200

Konfiguracja stara, ale nie znów taka słaba, więc boję się,
że po wymianie kompa na nowy, grafik nadal nie bedzie
w pelni szczesliwy.
Z tego co probowalem zdiagnozować, to odczuwalne
spowolnienia są związane chyba głównie z brakiem RAM-u.

Ale co zrobic, aby bylo mozliwie jak najlepiej?
2GB RAM? 4 GB RAM?

Karta graficzna przy takiej grafice chyba nie jest
wąskim gardlem - ale jaką polecacie (tylko błagam,
nie żadną z hałasujacym wiatrakiem).

Jaki procesor? Preferuję Intela.
Czy dwurdzeniowość cokolwiek tutaj da?

Ja jestem mniej wiecej o 2 lata do tyłu z wiedzą o częściach
do peceta, więc bardzo proszę o klarowne objaśnienia :-)

Serdecznie pozdrawiam,

Latet