Re: Gruntowny test kompa

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 29 Nov 2006 - 21:23:21 MET

Użytkownik "Buster" <bust3r@toya.net.pl> napisał w wiadomości
news:ekkpbg$iea$1@inews.gazeta.pl...
> Witam.
> Mam dość trudny, chyba, przypadek z jednym kompem. Otóż. Dysk 80GB
> Seagate, procek Duron 700 MHz, 128MB RAM SDRAM, płyta główna jakiś
> Soltek na VIA KT133. Stawiam system na czysto (Win 2k), wszystko jest w
> porządku, po którymś kolejnym (czasami pierwszym) wyłączeniu kompa, nie
> da się go już uruchomić. Uszkodzone pliki rejestru systemu, które
> znajdują sie w %windir%\system32\config. Uszkadza się jeden plik z
> dwojga, albo system, albo software.
> Jak sprawdzić co jest uszkodzone?? Pamięć na pewno sprawna: Memtest86
> [...]

Wziac inny dysk z inna tasiemka IDE... przy okazji sprawdz, czy to tasiemka
IDE40 czy IDE80...
jesli na innym dysku beda te same objawy, to oczywisty problem z plyta
(kontroler IDE na plycie).. ale to dosc rzadki problem - zazwyczaj problem
jest z kabelkiem, raz byl walniety dysk, ale po prostu interfejs IDE byl
obity i kilka lutow nie stykalo na do plytki na HDDku...
Raz mi sie jeszcze zdarzylo, ze CDROM chodzil w trybie UDMA2 na kablu
IDE40 - tez instalka bardzo dziwnie sie zachowywala...

Pozdrawiam
Michal