pytanie procesorowe - low end'owe

Autor: Qbab <barbasz_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 11:00:52 MET

czy ktoś mi może wyjasnić dlaczego procesor o tym sammy oznaczeniu na AM2 i
754 ma różne parametry w tej tabeli:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_procesor%C3%B3w_Sempron
dokładnie chodzi mi o semprona 2800+

to jedno i drugie pytanie już nawet nie wydajnościowe a bardzie "termiczne"
który z procesorów na 754 lub AM2 jest dobrym rozwiązaniem pod względem
ciszy i temperatury - bo wydajnościowo to by mi kazdy starczył do tego co
robię :)
tak się zastanaiwam czy nie wolę mieć procka na 754 ale wiecej pamieci niz
teoretycznie przyszłościowe AM2 ale mniej RAM'u skoro z własnego
doświadczenia wiem że i tak nigdy nie rozbudowywałem kompa jak już to
wymieniałem całość a i to stosunkowo niezbyt często.
Zastosowania - praca w linuxie biurowa i programowanie w fortranie, od czasu
do czasu trochę zdjeć do wydruku.

--
Pozdrawiam Qbab
www.barbasz.republika.pl