Re: graf 7600GT a GS

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 27 Nov 2006 - 16:58:14 MET

Sander <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote:

> W taktowaniu i przepustowości pamięci.
> GT 560/1400 MHz i 22.4 GB/s vs. GS 400/800 MHz i 12.8 GB/s

            Fizycznie w chipie zadna. W zasadzie to zalezy od producenta
karty - bywaja 7600GS (jak chociazby slynny juz 7600GS Zalmann 256 MB GDDR3
1,2ns od Galaxy) lepsze od 7600GT innych producentow. taktowanie
referencyjne podal Ci juz wyzej Sander (z zaznaczeniem ze to nie taktowanie
fizyczne pamieci tylko efektywna czestotliwosc pracy po uwzglednieniu pracy
na obu zboczach sygnalu zegarowego w przypadku pamieci typu DDR - bardziej
wlasciwe byloby odpowiednio 700 i 400 MHz dla pamieci). Dodac tez warto ze
w zasadnie referencyjny 7600GS laczony byl z DDR2, a 7600GT z GDDR3 -
roznica o tyle ze GDDR3 mniej sie grzeje i da sie ja lepiej pogonic - nawet
pamieci 2.0ns GDDR3 bez wiekszego problemu i artefaktow dzialaja na 700 MHz
(efektywnie 1400 DDR).

            A od siebie dodam: wlasnie jestem na etapie kupna takiej karty
(patalachy z A* znowu maja bajzel z zamowieniami i kolejny raz, po raz
czwarty nie dotarla) i wybralem 7600GS Sonic od Palita na DDR3 2.0 ns.
Co prawda jest gorszy jesli chodzi o vcore, pamieci, wentylator (nie nie
bralem tej bialej suszarki tylko czarny koncentryczny) od odpowiedniego
wypasionego 7600GS Galaxy Zalmann ale jest tez ~180 zl tanszy - 380 zl
a nie 560, choc ludzie pisza ze kupowali takiego Palita za 356 zl a Galaxy
za 520 zl. Tyle tylko ze jakbym mial wydac 550-560 zl na Galaxy 7600GS to
dolozylbym jeszcze te ~sto zlotych i wzial 7900GS - to juz jest grafika na
ktorej mozna sobie pograc bez wiekszych kompromisow przy dzisiejszych
gierkach.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl