Linuksowa stacja robocza/deweloperska - wybór sprzętu

Autor: MarcinR <mr21_at_o2.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 02:28:55 MET

Witam

Zamierzam zmodernizować nieco swój komputer, chciałbym aby był w pełni
zgodny z linuksem; zastosowanie - linuksowa stacja robocza/deweloperska.
Proszę o porady dotyczące wyboru sprzętu.

Mój obecny sprzęt:

AthlonXP 2600+ Barton
Asus A7N8X
2 x 256 MB DDR RAM (Dual Channel)
Sapphire Radeon 9600 XT
SB Audigy 2 Value
WD Caviar 120 GB
Obudowa ze standardowym zasilaczem 350W

Chciałbym wymienić procesor, płytę, ramy i grafikę, budżet ok. 1500 zł

1. Procesor.
Przyznam, że pierwsze co mi wpadło w oko, tak za ok 400 zł, to Pentium D
2 x 2,8 GHz (brzmi potężnie :)
Do wyboru jest także Athlon 64 model coś około 3500.
A może jakiś inny Athlon lub jeszcze potężniejszy, ale jednordzeniowy
Pentium?

2. Płyta główna
Właściwie to nie wiem co jest teraz na topie, po prostu coś co będzie
pasowało pod procesor, który wybiorę. Obecnie mam płytę Asusa i jestem
zadowolony z tej firmy :)

3. Pamięć RAM
Możliwe, że 2 x 512 MB DDR2 wystarczy, ale czekam na wszelkie sugestie.

4. Karta graficzna
Tak na prawdę to nie zamierzam zbyt wiele grać, więc zadowolę się
jakąkolwiek PCI-E. Zapewne i tak będzie przynajmniej na tyle wydajna co
moja obecna (Radeon 9600 XT 128 MB). Tutaj nie chciałbym wydać więcej
niż 200 - 300 zł. Oczywiście karta musi być w pełni kompatybilna z
linuksem (a więc nie kombinujmy i bierzmy nVidie ;] )

Nie wiem co z zasilaczem, czy wystarczy do takiego sprzętu (nie kręconego).
Wymianę dysku chyba zostawię sobie na trochę później, ale to pewnie
kwestia czasu (więc płyta główna musi mieć SATA, ale pewnie każda nowa
już ma).

Czekam na wszelkie porady i sugestie.

Pozdrawiam,

Marcin