Re: Raid 0 - prosze o pomoc

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 21:03:47 MET

Użytkownik "Mrqs" <mrqs@o2aaaaaaaaa.pl> napisał w wiadomości
news:d2591$45689838$540a8f7b$4657@news.chello.pl...
> Witam,
>
> Kupilem dzis nowa plyte - Gigabyte GA-965P-DS4 i chce zalozyc z dwoch
> dyskow Raid 0.
> Na sieci wyczytalem, ze trzeba bedzie zrobic dyskietke aby podczas
> instalki windowsa po F6 za pomoca tej dyskietki te macierz utworzyc.
> Oba dyski sa rowniez nowiutkie a wiec bez niczego, ze sie tak wyraze.
>
> Nie mam pojecia jak utworzyc taka dyskietke - na CD z driverami jest
> pelno roznosci, w folderze BootDrv jest tego ponad 2MB wiec nie da rady
> wszystkiego przegrac a poza tym winda żąda jakiegos txtsetup.oem i tyle.
> [...]

Musisz zrobic nastepujace rzeczy:
- ustawic RAID w BIOSie - to wyglada nieco inaczej prawie na kazdej plycie,
takze odsylam do instrukcji obslugi
Jest to przygotowanie z 2 dyskow fizycznych 1 dysku logicznego (ktory z
kolei dla WIndowsa bedzie dyskiem fizycznym)

- przygotowac dyskietke, zeby instalator Windows dostal sterowniki do
kontrolera RAID, ktorego uzywasz...
Niestety tutaj rowniez odsylam do instrukcji, ale zazwyczaj to wyglada tak,
ze we wskazanym katalogu jest plik (bat lub exe), ktory musisz uruchomic i
on cie poprosi o wlozenie dyskietki i ta dyskietke ci utworzy.

- potem juz odpalenie instalki windows, a tam podczas uruchamiania nacisnij
F6 i wskaz dodatkowe sterowniki z dyskietki

Oczywiscie zakladam, ze dyski twarde sa takie same lub zblizone parametrami
Pozdrawiam
Michal