Re: LCD

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 14:47:59 MET

Użytkownik "Konrad" <dzesiSramnaspam@klub.chip.pl> napisał w wiadomości
news:ek9c4t$f4n$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Na allegro sprzedawcy sprzedają monitory LCD z jednym martwym subpixelem
> stówke taniej.
> Według opisu nowy i z gwarancją producenta 36 m.
>
> Czy to ze powstał na nim ten jeden martwy pixel oznacza ze cała matryca
jest
> do du.. i tylko kwestją czasu jest pojawienie sie nastepnych ?

Nie, tego nie mozna w taki sposob traktowac... Mam monitory, ktore od lat
maja martwe pixele - pojawily sie po 2 miesiacach a monitory maja juz 4
lata, po tym czasie nic nie przybylo.

> Czy taki jeden martwy subpixel bardzo jest widoczny ?

To zalezy.. w filmach, czy grach - nie, ale jesli masz cale jednolite tlo
(np w wordzie czasem w excelu) to moze denerwowac

> Bo rozumiem ze jeden to jeszcze jest to według tej normy gwarancyjnej i
gdy
> powstanie ich duzo to podlega wymianie.

Jak najbardziej.. ale nie jestem pewien, czy wymianie gwarancyjnej podlega
monitor, w ktorym ilosc martwych pixeli/subpixeli okreslaja polskie normy...
tutaj chyba raczej producenci stosuja wlasne kryteria - jedni wymieniaja od
6, inni od 12 pixeli... kiedys LG wymienialo od 12, chyba ze byly 4 pixele w
kwadraciku (obok siebie)...

Pozdrawiam
Michal