Re: Monitor LCD - Pytanie

Autor: Dominik76 <dominik76.NIESPAMUJ_at_wp.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 13:22:29 MET

> mam pytanie czy warto dawać 100zł wiecej za monitor z łączem cyfrowym DVI?
> mam obecnie 15" LCD LG na analogowym łączu i obraz jest żyleta, wiec nie
> wiem czy warto? Chce sie przesiasc na 17" i wybieram na razie pomiedzy:

Na pewno warto brać z DVI i pomijając nawet kwestię jakości obrazu, która
zwykle jest lepsza (co jest bardziej lub mniej widoczne zależnie od karty
graf.)

To weź pod uwagę fakt że lada moment nie bedzie kart graficznych ze złączem
d-sub. I co wtedy, może będą przejściówki, ale pewnie do tańszych nie będą
dołączane. Trzeba brać DVI, a jak chcesz zaoszczędzić to bierz tu:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=LG+17+L1752TQ
i cena prawie taka sama jak ten twój bez DVI.

Ale moja porada od serca, jak masz zamiar co kolwiek robić z obrazem,
choćby prosta obróbka fotografii z wakacji, to nie bierz nic na matrycy
TN. Dołóż trochę i kup coś na MVA a najlepiej jeszcze trochę i
jakiegoś Samsunga na matrycy PVA. Obraz tzn. kolory ale i kąty bez
porównania lepsze. Świetny choć dość drogi jest Samsung 173P+:
http://www.proline.pl/shop.php?prodq=173p
Ale zdaje się że samsung coś nowego wypuścił na PVA, ale nie jestem
na czasie.