Re: najcichszy dysk twardy?

Autor: kuba <adresusnetowy_at_tlen.pl>
Data: Thu 23 Nov 2006 - 21:50:33 MET

Jacek Osiecki napisał(a):

> Chyba nadal najlepsze pod tym względem są Samsungi SP2504C (250GB).
> Najgorzej z w miarę nowych dysków wspominam jakąś zeszłoroczną Barracudę
> 200GB na SATA - koszmar, głośna jak cholera.

Kupiłem ten dysk. Chyba trafił mi sie nienajlepszy egzemplarz.
SMART od początku, pomijając "Power on hours count" wygląda tak:
http://img162.imageshack.us/my.php?image=samsungjk4.jpg

Dysk ma jakieś dziwne wibracje (solidnie przykręcony) w obudowie
Chieftec DG-01B-D-U - 350W, cała obudowa wpada w dziwne drgania i
rezonans wydając koncert głośnych buczących dźwięków. Pomaga położenie
czegoś miękkiego na wierzchu komputera ;-), a bocznej klapy to nawet nie
ma sensu przykręcać taki denerwujący odgłos.

SMART pokazuje temperatuję około 40C, ale przy dotyku wydaje się dużo
wyższa ponad 45C.

Dysk lubi chrobotać. w Idle co kilka sekund ciche chrobotnięcie, w
stresie jak na mój gust chrobocze zdecydowanie za głośno, a przy
kopiowaniu plików z dwóch różnych źródeł na dysku to już jest hałas.

Zastanawiam się nad reklamacją, czy są podstawy?

--
Pozdrawiam
kuba