Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 22:27:54 MET

"Michal Kawecki" ee42ke.mo3.ln@kwinto.prv

> MTBF jest parametrem czysto statystycznym i z reguły jest obliczany przy
> założeniu 5-letniej żywotności dysku. Konkretnie oznacza on, iż
> prawdopodobieństwo padu dysku w ciągu tych 5 lat - czyli w ciągu 43.800
> godzin nieprzerwanej jego eksploatacji - wynosi 43.800/100.000=0,438. A więc
> jest bardzo wysokie. Innymi słowy z partii 1000 dysków powinno paść w tym
> czasie 438 jednostek.

I oczywiście liczba 438 nie zależy nijak od liczby wyprodukowanych
egzemplarzy danego dysku: 438 padniętych dysków dla 1 wyprodukowanej
sztuki i 438 padniętych dysków dla biliona wyprodukowanych sztuk... ;)

Ponoć kłamstwo, które łatwo wykryć -- nie jest kłamstwem. :)

A poniżej inny dowód na to, że Michał Kawecki tylko żartuje
i nakłania innych do samodzielnego poszukiwania i myślenia
nieodtwórczego -- pierwszy link w googlach dla słów 'epson' i 'mtbf':

     http://www.epson.pl/solution/technology/ndrucker/index.83.htm

    MTBF:

     skrót od "Mean Time Between Failure", czyli gwarantowany przez
     producenta w odpowiedniej umowie okres bezawaryjnego działania
     sprzętu. Wartość tego parametru wskazuje średnią trwałość drukarki
     przy zachowaniu średnich parametrów procesu drukowania, informując
     użytkownika, kiedy najwcześniej może wystąpić usterka czy awaria
     nie będąca wypadkiem nieprzewidzianym. Jeśli więc wartość parametru
     MTBF wynosi 15.000 efektywnych godzin działania urządzenia, oznacza
     to, że drukarka będzie działać bez zakłóceń po 12 godzin dziennie
     (bez przerw), 5 dni w tygodniu, zaś pierwsza dająca się przewidzieć
     awaria ma prawo wystąpić po upływie... 4.8 roku takiej eksploatacji.

Początkowo miałem napisać inny tekst (coś na kształt: z poniższego linku
wynika, że Michał Kawecki nie należy do tych, którzy zerkną do googli
i zaraz coś stamtąd rzucają na grupę, aby zaszpanować, ale pisze to, co
po prostu wie od wielu lat, czyli skromnie i z konieczności dzieli się
z innymi swoją wiedzą, swoimi doświadczeniami, swoimi umiejętnościami,
swoimi spostrzeżeniami itp. itd.) ale jakoś polotu mi brakuje... :)

-=-

Dziś w sklepie, w czasie kupowania powszechnego/powszedniego chleba
postanowiłem, że nie będę zaczepiał/ośmieszał Michała Kaweckiego, ale
jeden z moich Eltów odświeżył :) mi moją pamięć i zauważył, że już
Michała Kaweckiego zakwalifikowałem do Dziubdziusiów, więc musiałem
ulec... Elty są straszne! Apodyktyczne... Nieustępliwe...

Teraz mi inny Elt przypomniał, że jednak nie jest prawdą, iż moje decyzje
nieodwołalne nie ulegają odwołaniom. Jakiś czas temu podjąłem taką właśnie
nieodwołalną decyzję co do mego olania wyborów do Samorządu, jako że żyję
jak pies i jem jak świnia (albo na odwrót -- zoologiem nie jestem) a z nikąd
nie otrzymałem pomocy przez wiele lat, ale dziś, pod presją jednego z czarnych -- uległem...

Czarny wszedł nagle, w pewnym sensie bez zapowiedzi/niezapowiedzianie, nie liczył
się z nikim i z niczym (jak to czarni!!) powiedział, co chciał, kazał sobie kilka
razy powtarzać pewne istotne prawdy, i wyszedł... Ale ja już po jego wizycie nie
byłem tym samym człowiekiem... Wielka jest moc czarnych... Tego w ogóle nie znałem...
Nawet zacząłem pyskować, jak to ja... Ale mnie pewien prawnik pohamował... I okazało
się, że ów prawnik nie jest finansowany przez Państwo, ale przez Samorząd...
I zmiękłem... A czarny -- gdzieś wybył... Cały czarny -- czarny garnitur (a może
frak -- byłem tak wstrząśnięty, że nie śmiałem się przyglądać -- czarni budzą
respekt) czarny krawat, czarne buty, czarne spodnie -- jak to czarni... Nie
przybył tam w sprawie nagrywarki (jak ja) ale w sprawie butów, i tej ustawy:

 http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1176.htm

Całe moje życie legło w gruzach... Czarni są straszni...

--spacja_bez_której_świat_by_nie_istniał
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |