padł dysk

Autor: Roman Rogóż <xx_at_krakow.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 13:38:54 MET

Witam

Pytanie do fachowców od ratowania dysków
Padł dysk Maxtor IDE 40 GB
Oczywiście nie chodzi o sam dysk ale o dane zawarte na nim
BIOSy płyt głównych wykrywają go:

cyl: 19679
heads: 16
LZ 19678
Sector 255
capacity 41111 MB

ale po wykryciu daje komunikat
Primary Fixed Disk Failed

na dysku jest (była) jedna partycja NTFS (w2k)
próbowałem różnych programów do recovery
jako jedyny zdziałał coś R-Studio (demo)
który pokazał że taki dysk w ogóle istnieje w systemie ale nie ma partycji.
Niestety źle wykrywa parametry dysku
cyl 1
heads 1
sector 1
sector size 512
w związku z czym pojemność dysku wykazywana jest jako 512 B

próbowałem też opensourceowego Testdisk
po ustawieniu geometrii dysku
nie może odczytać żadnego sektora i nie wykrywa partycji

macie jakieś pomysły czym jeszcze można ten dysk potraktować
został jeszcze chyba stary diskedit z Norton Utilites 8.0 ale to już
archaizm nie wiem czy poradzi sobie z takimi dużymi dyskami (41GB)

Romek