Re: dokladnosc pomiaru temperatury dyskow SMART

Autor: zxc <dup_at_com.pl>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 19:07:59 MET

JoteR wrote:

> Już kiedyś o to pytałem, może teraz ktoś to zgłębił: w którym miejscu dysku
> jest czujnik temperatury? Co on mierzy: temp. obudowy, wnętrza czy może jest
> to jakiś eLeM wlutowany powierzchniowo w kontroler i mierzący cokolwiek,
> najczęściej temp. otoczenia?
>
> JoteR

z tego co "zaobserwowalem" to siedzi on gdzies na plytce kolo
najbardziej grzejacego sie chipa...

wnioski takie stad, ze podczas kopiowania (dyski umieszczone w
przwiewnej budzie) o ile same obudowy nie byly bardzo gorace to
elektronika juz tak...

na wd byla temperatura kolo 47 stopni, a na samsungu 37... tak pokazywal
smart.. zreszta dalo sie to odczuc macajac elektronike ;)