Re: Prosze o ocene zestawu PC

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 01:40:58 MET

"bat" ejljbc$uit$1@news.dialog.net.pl

> zdaniem za Barracudą do mnie nie trafiają. Tylko serwery potrafią
> (IMVHO) sensownie skorzystać z kolejkowania komend,

Co prawda -- to prawda. :) Bo to powstało z myślą o serwerach :)
i masie jednoczesnych zgłoszeń. :)

> a maksymalny
> transfer przydaje się tylko przy naprawdę dużych plikach - czyli
> niewielu specyficznych zastosowaniach (obróbka video, czasem gry :-))

A z tym się nie zgadzam.

> To co czyni Raptory najszybszymi dyskami SATA to 10000 obrotów na

Nie tylko to, ale i cała reszta.

> minutę, czyli krótki seek time (zauważ, że raptory 36 i 75 GB nie mają
> nawet NCQ) - a w tej kategori seagate nie wypadał najlepiej wśród dysków
> o 7200 obrotach... Choć nie widziałem jeszcze testów dziesiątej generacji...

Mnie NCQ by się przydało, bo nie używam komputera jako maszyny ,,jednozadaniowej''. ;)
No i każdemu się przydaje, kto nie boi się korzystania z dysków -- częstego przesuwania
plików, zabaw z partycjami itd. :) I te 1030 Mb/s jest u mnie POŻĄDANE!!!

Kolejkowanie kiedyś oszczędzało głowice, ale teraz z tym różnie bywa, gdyż
upakowanie danych na dyskach twardych wzrosło niemiłosiernie, zaś szybkość
obrotowa niekoniecznie i czasami opłaca się cyknąć głowicą w tę i z powrotem
właśnie w wyniku kolejkowania, a nie w wyniku jego braku. :) Inna sprawa, że
od jakiegoś czasu głowice już nie cykają. ;) I nie dlatego, aby było ciszej,
ale dlatego, aby było szybciej.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |