Re: UPS, PFC, zasilacz i "ksztalt napiecia" - jak to jest?

Autor: B.G <b0ggac.usunto_at_wp.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 11:51:28 MET

Użytkownik "::-:: dysmorfofob ::-::" <lookas2002@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ejeqev$jm0$1@h1.uw.edu.pl...
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=1776 A teraz czytam sobie dwie
> opinie kupujacych.

Opis tego UPS-a jest nieprawdziwy; on nie generuje sinusoidy.

> Wlasciwie to chodzi o to, czy taki UPS zmieniajac "ksztalt napiecia
> wychodzacego" na niesinusoidalny zagraza zalilaczowi?

Tak, glownie zasilaczom z aktywnym PFC; natomiast nie zagraza tym co nie
maja zadnego PFC; pasywnym raczej tez nie.
Co wazne, nie wolno do takiego UPS-a podlaczac transformatorow. Nie wiem co
sie stanie - nie testowalem :) ale napewno nie wolno.

> Czy tylko tym z aktywnym PFC? Czy tez moze trafily im sie uszkodzone UPS`y
> (a normalnie napiecie na podtrzymaniu tez jest sinusoidalne)?

Nie,

> A moze mieli zwyczajnie kiepskie zasilacze :] ?

Raczej "zacofane" :]
Kup starego (w sensie z drugiej reki np. allegro) APC ale z serii SMART i
bedzie dobrze.
Do UPS-ow dajacych sinusa (jak SMART-y) mozesz poza komputeremi podlaczyc
wszystko jak np. zasilacze transformatorowe ktorych czasami ma sie od groma
do sprzetu kolokomputerowego, dowolny sprzet radiowy, silniki :)

--
B.G