Re: Karty pamięci - tymczasowy trend czy nowa rewolucja?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 03:22:43 MET

news:ejcflo$qii$1@polsl.pl...

> Czyli nie zacznie się. Ale dla innych się zacznie :)

Ale czemu... zamiast flopa to moze nie, ale zamiast HDD jak najbardziej...
juz od kilku lat prowadzone sa badania nad zastapieniem HDDka pamieciami
typu Flash. Przede wszystkim do zastosowan mobilnych (laptopy), gdzie
awaryjnosc dyskow jest stosunkowo duza..

Generalnie sa na rynku dostepne takie cusie jak DOM (disk on module), czyli
pamiec flash z interfejsem IDE.. Looknijcie tutaj:
http://www.qart.com.pl/cennik.php?kategoria=FLASH%20DOM albo wpiszcie "Disk
on module" w wyszukiwarce...

Jednak na dzien dzisiejszy z tego co wiem, najwiekszym problemem jest
ograniczona ilosc cykli zapisu na takiej karcie... ze 2 lata temu, jak sie
interesowalem tematem, to ilosc cykli byla max kilkanascie tysiecy.. jesli
te opisy nie klamia, to dzisiaj jest to 2miliony razy... ale to i tak malo
na zywotny, trwaly nosnik na pare lat...

Pozdrawiam
Michal