Re: Zamiast obrazu partycji...

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 06:00:48 MET

"Remek" ejbfrn$i5d$1@inews.gazeta.pl

> Obraz partycji zrobiony Norton Ghost'em nie zawiera MBR'a i BootSectora
> partycji. Boot Sector dysku twardego to MBR.

A Ty wiesz, co to BootSector i MBR? Jedno ma się nijak do drugiego,
a partycja bez BootSectora nie istnieje. To tak, jakby 'człowiek,
ale bez tułowia' albo 'człowiek, ale bez głowy'. BS zawiera informacje
konieczne do istnienia partycji i bez BS partycja nie może istnieć.
Podobnie dysk bez MBR nie będzie istniał.

Inna sprawa, że informacje zawarte w BS i w MBR można odtworzyć
na podstawie zawartości dysku (MBR) i partycji (BS) ale jest to
raczej czasochłonne, dlatego obraz partycji zawierać winien BS,
a obraz dysku winien zawierać MBR.

I w BS, i w MBR zawarty jest kod rozruchowy, i w BS i w MBR zawarte
są informacje o położeniu partycji (MBR) podstawowych czy położeniu
ważnych elementów partycji (BS), lecz wygląd tych obu jest zupełnie
niepodobny do siebie :) i raczej nie można napisać, że 'Boot Sector
dysku twardego to MBR', :) to znaczy można tak napisać, ale wówczas
pisze się bzdury.

-=-

"Michal AKA Miki" ej8ekq$vb4$1@news.onet.pl

> Obraz partycji zawiera nie tylko pliki, ale rowniez informacje z Master Boot
> Recordu i Boot Sectora dysku twardego..

Coś takiego, jak Boot Sector jest przyporządkowane partycji, nie dyskowi,
chyba że to dyskietka -- wówczas nie wiem. Być może dyskietka ma **swój**
Boot Sector, bo dyskietka nie ma oddzielnych partycji. (ale dyskietka nie
jest dyskiem twardym) Z dyskietek wyrosłem :) kilka lat temu -- musiałbym
sobie to i owo o nich przypomnieć, aby o nich pisać, a teraz jedynie mogę
,,dedukować''. Podobnie ,,dedukować'' muszę, :) kiedy piszę o budowie FAT
w FATalnych partycjach. Szczęściem w sieci o niej nie piszą, dzięki czemu
nie ma bzdur o File Allocation Table w FATalnych partycjach, czyli zmorze
mojej, o której bym chciał zapomnieć, bo jej budowa stawia włosy dęba...

E.