VGA ktora w spoczynku sie nie grzeje tak okrutnie...

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 23:24:20 MET

Zonie zdycha (resetuje kompa przy kazdym odpaleniu 3D) stary R9200, wiec
trzeba cos znalezc... Karta bedzie w 90% wyswietlala allegro ;) czasem
TV, czasem jakis film, ale zona lubi czasem zagrac w Heroes... 5 itp
"proste" gry (zadne tam NFS carbon itp). W zasadzie R9200 AGP dawal rade
ale wole cos lepszego... ale nie chce z tej okazji miec wyjacego
piekarnika kolo lozka.

Jak teraz wyglada pobor mocy (czyli glownie grzanie sie) grafik? Czy w
koncu ktos poszedl po rozum do glowy i zastosowal jakies mechanizmy
soft-coolingu podobne do procesorow mobilnych?
Myslalem nad grafikami:
- Radeon 9800PRO/XL AGP
- Radeon x800 AGP
- Radeon x800 PCIE
(wszystko z alledrogo, 240-300zl zaleznie od wykonania, wazne ze musze
do tego podlaczyc 2szt monitorow CRT). Jestem w tej dobrej sytuacji ze w
komputerze jest AGP i PCIE (plyta Asrock 939dual-Vsta).
Tylko ze... X800 sa drozsze, i w duzej rozpietosci wykonan i cen
(niezbyt wiem co wybrac), a R9800pro medion mam w swoim kompie, jest
bardzo fajna... ale ciagle jest _okrutnie_ goraca! Zrobilem jej
megachlodzenie http://drut.org/foto/thermaltake/100_0807.JPG ale w
'idle' i tak "na palec" z 30-50W w cieplo daje, nie mowiac o trybach 3D.
Oczywiscie zakupionej karcie chlodzenie tez bym przerobil na jakies
bardziej efektywne niz mikroswirtaczek 15000rpm bezregulacji ;)
Chyba ze wogole w zla strone ide, moze np x600 ma duzo mniejsza
wydzielana moc a niezla wydajnosc?