Amilo Pro 2035 --- problem z PCMCIA

Autor: Marek Szapajko <fmncnw_at_tznvy.pbz>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 23:24:26 MET

Witam

Mam problem ze zgraniem materiału z kamery cyfrowej na komputer. Sprzęt to:

- kamera Canon MV 900
- PCMCIA Combo USB 2.0/FireWire
- Notebook Fujitsu-Siemens Amilo Pro V2035 (Celeron 1.6, 512MB RAM,
  HDD 60GB 5400RPM)

Testowane programy:

1. Ulead VideoStudio DV, wersja 5.0
2. Adobe Premiere Pro
3. Windows Movie Maker

Po podłaczeniu kamery przez duet PCMCIA - kabel FireWire, włączeniu
odtwarzania w kamerze i rozpoczęciu przechwytywania obrazu komputer
zachowuje się dwojako (najzupełniej losowo):

1. Pojawia się komunikat, że kamera nie została podłączona, lub inny proces
   z niej korzysta i nie mogę rozpocząć przechwytywania

LUB

2. Komputer zaczyna pobierać materiał z kamery i po około 10 sekundach
   program traci stabilność (przestaje naliczać czas i pobierać obraz
   i dżwięk). Po przerwaniu przechwytywania po bardzo długim czasie
   (czasem do 5 minut) program odzyskuje stabilność.

Dodam, że niezależnie od tego, czy kamera zostanie rozpoznana, czy nie
--- programy reagują na wydawane polecenia z dużym opóźnieniem, tzn.
po kliknięciu opcji trzeba poczekać kilka sekund, aż komputer ją wykona
i przejdzie do "stanu gotowości".

Na forum Fujitsu-Siemens jest kilka wątków o takich problemach, ale nikt
nie podaje rozwiazania problemu. Co może być przyczyną takiego zachowania
i jak sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam

--
Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń