Re: jaką pamięć ma karta graficzna

Autor: LPoD <chaker_at_pfff.irc.pl.wytnij.pfff>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 15:47:50 MET

jack wrote:
> Jestem w kropce. Kupiłem kartę która miała mieć 128 MB.
> 3DMark 05 pokazuje 256 MB (3 razy), a ustawienia ekranu
> pokazują że 512 MB.
> Tutaj obrazek:
> http://img137.imageshack.us/img137/5700/kartabg2.jpg
>
> Ile tego może być naprawdę i skąd takie różnice

Mam podobnie z Radeonem X700 (miała mieć 128MB, a tu i ówdzie pokazuje 256).
Myślę, iż wynika to z tego, że karty na AGP (nie wiem jak PCI-E, ale
pewnie tak samo) mogą korzystać z pamięci komputera do przechowywania
tekstur, więc niektóre programy pokazują pewnie obecnie dostępną pamięć
dla tekstur. Skoro kupiłeś kartę ze 128MB to raczej mała szansa, aby
sprzedawca się pomylił - zazwyczaj "mylą" się w drugą stronę. ;>

        ch.