Re: DVD-RAM vs. DVD-RAM2

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 21:06:13 MET

Tomaszek napisał(a):

> nie no, fakt, przykwasiłem:-) A na DVD+/-RW nie da się pakietowo
> nagrywać? Nie da się oszukać płytki DVD i sformatować ją jak Mount
> Rainer w przypadku CDRW?

Da się, tylko widzisz... Nagrywanie pakietowe na RW, nawet przy pomocy
MountRainer taka prowizorka, pierwszy przystanek w drodze do
poważniejszej technologii, jaką jest DVD-RAM. Pierwsza kwestia jest
taka, że zapis pakietowy czy MR wymagają odpowiedniego oprogramowania w
systemie (VISTA będzie miała tę funkcję zintegrowaną), które słynie z
tendencji do mulenia, generowania błędów i muszenia. DVD-RAM za to robi
to sprzętowo. Kolejna rzecz to o wiele lepszy system korekcji i
zarządzania błędnymi sektorami, pamiętaj, że na to idzie po
sformatowaniu spora część RW, natomiast DVD-RAM jako nośnik robiony z
myślą o takich zastosowaniach daje Ci pełną pojemność DVD do dyspozycji.
No i w końcu podstawowa kwestia - trwałość. Wedle specyfikacji płyty
DVD-RAM są znacznie trwalsze i wytrzymują o WIELE więcej cykli niż RW!
To chyba podstawowa zaleta, która za nimi przemawia jeśli chodzi o backup...

# /George Orwell - Rok 1984/