ASUS P4PE-X/TE

Autor: O losie <zly_at_zly.org>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 14:48:48 MET

Znajomy posiada płytę ASUS P4PE-X/TE i celerona ~2GHz, którego chce
wymienić na coś szybszego, jednak po przeczytaniu specyfikacji
producenta mam wątpliwości co do wyboru procesora.

Cytat ze strony Asusa:
"Procesor Intel P4 Prescott może pracować z maks. częstotliwością FSB
równą 533 MHz -- magistrala 800MHz jest zarezerwowana jedynie dla
procesorów Intel P4 Northwood"

1. Czyli mam przez to rozumieć, że P4 Northwood przystosowany do FSB
800MHz oraz pamięci DDR400 będą taktowane swoimi standardowymi
częstotliwościami, a gdy włoży sie Prescott'a przystosowanego do FSB
800MHz to zestaw nie wystartuje?

2. Żeby zestaw wystartował z Prescott'em, to procesor *musi być*
przystosowany do FSB 533MHz, ale jeśli pamięci DDR400 mają być w pełni
wykorzystane to częstotliwość efektywna magistrali FSB musi zostać
sztucznie podniesiona poprzez O/C do 800MHz?