Przenośny dysk sieciowy na serwer bazy danych ?

Autor: Darek Kotarba <dkotarba_at_gazeta.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 11:06:15 MET

Witam.

Tak naprawdę nie ma byc przenośny.

Obecnie mam swój domowy serwer, na którym mam serwer bazy danych i inne
dane potrzebne mi w pracy.
Ten komputer jest cały czas załączony i niestety czasem się wiesza.

Chodzi mi o to, by gdzieś był sobie samodzielny hdd, który byłby
podłączony do mojego switcha/routera i z którym komunikowałbym się przez
siec, by można było na nim zainstalowac serwer bazy danych i by miał
wszelkie (choc nie wiem co to ma dokładnie znaczyc) sieciowe udogodnienia.
Po prostu mam go ustawic (przez przeglądarkę ?) i dalej ma sam pracowac.

Czy jest coś takiego, co przy okazji nie kosztowałoby tyle co nowy komputer.

Ewentualnie może jakieś rozwiązanie na moim starym komputerze, na którym
uruchomiłbym jakiegoś np. Linuxa i który by sobie cały czas chodził, ale
to rozwiązanie mniej mi się podoba.

Pozdrawiam i dziękuję.
Darek Kotarba