DVD-RAM vs. DVD-RAM2

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 08:36:06 MET

Jakiś czas temu, na którymś z serwisuów powięconym nagrywaniu płytek
pojawił się news mówiący o braku wstecznej kompatybilności nowych
nośników DVD-RAM2 (6x-12x) ze starszymi nagrywarkami zapisującymi i
czytającymi z prędkościami do 5x. Ktoś was słyszał o tym? Ponoć w grę
mogło wchodzić nawet uszkodzenie napędu...
Z tego powodu sądziłem, że może jednak warto zabezpieczyć się kupując
napęd obsługujący już DVD-RAM2, niestety... Nie widzą na razie niczego
interesującego na rynku, gdyż albo są to produkty firm, do których nie
mam zaufania i nie oferują zbyt dużej jakości zapisu, albo nie zwracają
informacji o błędach, jak LG, co jest dla mnie jednym z kluczowych warunków.
Czekałem z niecierpliwością na rest AD-7173A, niestety zawiodłem się po
opublikowaniu go przez cdrlab.pl - nagrywarka nie charakteryzuje się
zbyt rewelacyjną prędkością zapisu...

A więc stąd moje pytanie. Jak sądzicie, czy nośniki DVD-RAM o
zwiększonej prędkości pojawią się szybko na rynku i wyprą te o
standardowej? Czy to zwykły "bajer" jak płyty DVD 18x? Prawda jest taka,
że nawet dzisiaj trudno kupić płytę RAM z prędkością 5x, większość to
3x. Czy powinienem się obawiać takiej sytuacji, że np. za dwa lata lub
więcej już prawie nikt nie będzie produkował zwykłych 1x-5x i wszyscy
posiadacze nagrywarek pozostaną na lodzie, bo zakup nośnika będzie trudny?

# /George Orwell - Rok 1984/