DFI Infinity NF ULTRAII-M2 - problemy z dźwiekiem

Autor: <Bartosz.Stepkowski_at_gmail.com>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 23:20:47 MET

Witam,
Problem dotyczy zintegrowanej karty dzwiekowej Realtek AC'97.
Informacje ogolne:
wersja sterownika audio: 5.10.0.6010
wersja DirectX: DirectX9.0c
kontroler audio: nVidia(0059)
kodek audio: ALC850
(informacje pobrane z zainstalowanych z CD-ROM sterownikow dla AC'97) -
standardowo ustawiam dzwiek na 2-CH (stereo)

Teraz do rzeczy.....
Jest to karta mogaca generowac dzwiek do 8-CH ( 8-kanalowy ). Nie
byloby problemu gdybym nie zaczal sprawdzac jak to dziala w praktyce.
Okazalo sie ze gdy w menu Realtek przelaczam sie na 4-CH bo chcialem
ogladac filmy wykorzystujac dzwiek w standardzie AC3 tylne glosniki nie
chcialy grac gdy podlaczylem je do wyjscia na tył (Rear Right/Left
Jack (Black)). Odezwaly sie gry podlaczylem je pod wyjscie na glosniki
boczne (Side Right/Left Jack (Gray)) ktore dla 4-CH nie powinny byc
aktywne. Dodatkowo jak juz przy takim dziwnym wygenerowanym 4-CH
uruchamian film w glosnikach mam wlasciwie podwojne stereo a na jednym
pliku w standardzie HDTV (dzwiek AC3) sciagnietym z serwera NASA
ogladany filmik jest slyszany jako mono ( prawy przod+tył ) mimo ze w
informacjach pliku jest ze to plik stereo. We wlasciwosciach pliku
video mam ustawienia AC3 ale zadne zmiany nie chca sie zatwierdzic.
Jest widoczny korektorek dzwieku wielokanalowego i korektor po
transformacji do stereo ale nic nie moge zmienic momo ze wybor mam od
typowego 2-CH (stereo) do 8-CH( 7.1).

Gdzie Jest problem..? Czy to wina odpowiedniej konfiguracji ustawien
dzwieku w windowsXP czy moze potrzebne sa odpowiednie sterowniki
(instalowalem najnowsze ale sytuacja sie nie zmienila). Co do tych
kanalow tylnych i bocznych to czy tez jest to wina typu software czy
moze jest to jakis blad w polaczeniu na plycie glownej...?

Mam nadzeje ze mozliwie jasno opisalem ta w sumie nie zrozumiala dla
mnie sytuacje. BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!!!!! Moze to tylko kwestia
zmian w konfiguracji a jak nie to moze wysle plyte do serwisu ( jest to
miesieczna plyta na gwarancji ) Zrobie to chyba jednak w ostatecznosci
bo jak wiadomo w takiej sytuacji komp uziemiony na jakis miesiac z
watpliwym usunieciem problemu....

Pozdrawiam,
Bart