asus p5pe-vm i problemy z pamieciami

Autor: gacek <gaceknews_at_wp.pl>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 18:57:21 MET

Witam,

jest sobie komputer z plyta:
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=1276&l1=3&l2=11&l3=0

procesor - celeron 3.2GHz

problem mam z pamieciami - plyta konsekwentnie uznaje ddr 400 za ddr 333
ze wszystkimi spodziewanymi efektami (zwiechy, reset na memtescie). w
biosie jesli chodzi o pamieci mozna regulowac timingi, ale nic o
czestotliwosci.
testowane na 3 roznych modulach ddr 400.

wydaje mi sie, ze ta plyta korzysta z pamieci z czestotliwoscia wynikajaca
z zastosowanego procesora (tu tez nie ma zadnej mozliwosci regulacji).

i co teraz?
- sprawdzac czy pojdzie z pamiecia 333? (trudne logisycznie)
   jest szansa ze moje domysly sa sluszne i pojdzie?

- probowac zwrocic plyte i wziac np.
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=0&model=536&modelmenu=1
(musi byc microatx) i dokupic jakies ddr2?

- jakas trzecia droga?

--
gacek