Re: Błąd sterowników nVidii :/

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 22:35:24 MET

szlovak <adamkxBEZx@o2.pl> wrote:

> nie wiem z czego się śmiejesz i o czym mówisz.

            Pewnie z tego ze pomijajac ta glupia sytuacje z detonatorami/
forceware gdzie raz jest lepiej, raz gorzej i najlepiej puscic innych
uzytkownikow jako "betatesterow" i na jakis czas zostac przy danej wersji
az inni nie sprawdza na wlasnej skorze nowych (u ATI nowe Catalysty sa
lepsze - poprawiaja wydajnosci i usuwaja bledy, ale pod czym innym niz
win32 ATI lezy) to w niskim i srednim segmencie (na ktorym wbrew pozorom
zarabia sie najwiecej) nvidia obecnie wyraznie prowadzi.

> wejdz tu:
> http://www.benchmark.pl/artykuly/zestawienie_GPU_2/zestawienie_empirycz
> ne.htm

            Za ta stronke juz dziekujemy. Juz tu kiedys pisalem ze to tylko
proste ZESTAWIENIE WYNIKOW Z NIC NIE MOWIACYCH 3D(S)MARKOW, ktore pomimo
prostoty utworzenia takiego zestawienia raczej miesza ludziom w glowach
niz wyjasnia. Pokazuje to bardziej sens zakupu ze wzgledu na mozliwosc
pochwalenie sie lub zdolowania wynikiem niz realna wydajnosc
w grach 3D lub innych zastosowaniach 3D ("grania w 3dmarka"). Roznica jest
wyraznie widoczna wlasnie na przykladzie GF7300/7600 i X13x0/16x0. Mimo ze
taki np: X1300 i X1650 lepiej wypada w 3dmarku to w realnych zastosowaniach
dostaje w 4litery od odpowiednikow nvidii. Ponadto nie wiadomo czego to sa
wyniki - kart referencyjnych czy karty z danym czipsetem jaki akurat
redakcja testowala. W sytuacji obecnej dowolnosci w podchodzeniu do
taktowania rdzenia i stosowania rodzaju oraz szybkosci pamieci to jest
kwestia zasadnicza.

> i dlaczego te 7300 jest takie znowu super bo nie rozumiem.
> Taktowania coś jakby z innej karty

            Odzpowiedz prosta - wyjatkowo udane i popularne modele Galaxy na
7300GT z pamiecia DDR3 1,2-1,4ns (oraz radiatorami i chlodzeniem zalmanna)
Za ciut powyzej 300 zl mozna miec karte na 7300GT chodziaca na 600+ MHz
rdzen, 800(1600 DDR) MHz pamiec. W tej klasie cenowej absolutnie nie do
pobicia, choc idac za sukcesem glaxy inni producenci tez usiluja te karty
mniej lub bardziej udanie nasladowac.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl