Podkręcony Sempron64 3000+, pytania

Autor: Pawel D. <pawelek.dWYTNIJTO_at_poczta.fm>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 00:34:27 MET

Witam,

Mam taki zestaw:

Gigabyte GA-K8N51GMF-9 F7

Sempron64 3000+ (s.939, 1800MHz)

GoodRam 2x512 Dual Chanel

ModeCom GTF 350W (3 letni, z wiatrakiem Coolink Green Silent 1100)

2x dysk twardy (segate 80GB i Samsung 250GB)

Arctic Freezer 64 Pro

Wiatrak 120mm z przodu, 80 z tyłu(odłączony bo hałasuje)

Postanowiłem pobawić się w podkręcanie i powoli, powoli przestawiłem FSB
z 200 na 270 MHz.

Wszystko chodzi stabilnie, pamięć przechodzi testy, temperatura procka w
stresie około 40 - 42 st. C.

Cały czas mam włączone Cool and Quiet i jak nic się nie robi, to procek
ma taktowanie 1345MHz (po obciążeniem 2421MHz)

I tutaj moje pytania:

1. Czy podkręcając procka przez podniesienie FSB zwiekszam również jego
pobór prądu i o ile?
Ewentualnie na ile jeszcze, mniej więcej, wystarczy mi zasilacza?

2. Czy jeżeli przecholuję z kręceniem to komp nie wstanie, czy po
prostu coś się zjara(prawdopodobieństwo czego jest większe)?

3. Czy jeżeli w biosie max mnożnik procka, który mogę wybrać to 9x, to
znaczy, że jest on zablokowany, ogranicza go płyta, czy po prostu nie
potrafię znaleźć opcji ustawienia wyższego mnożnika?

4. Jeżeli FSB jest ustawione na 270 MHz, to gdy wsadzę kartę TV w złącze
PCI, to będzie ona również "podkręcona" i ulegnie uszkodzeniu?
W biosie nie mam opcji ustawiania częstotliwości "na sztywno" dla
PCI(jest dla PCIE).

5. Czy ten wiatrak Coolink Green Silent 1100 wystarczy do chłodzenia
ModeComa 350GTF, czy jednak kupić jakiś szybszy a ten wsadzić do obudowy
z tyłu?
Na razie od 2 miesięcy wszystko działa i jest OK, ale fabrycznie tam był
szybszy wentylatorek.

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Paweł