Mój 6-letni LCD pada?

Autor: .B:artek. <maila_at_nie.ma.i.nie.bylo.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 20:08:52 MET

Witam,

wczoraj mój stary, 6-letni, ale poczciwy panel LCD firmy LG zaczął "mieć
objawy". Otóż wyświetlany obraz wygląda jakby był pozbawiony koloru czarnego
(tego najbardziej czarnego z czarnych, w RGB to chyba 0 0 0 ). Zamiast niego
na obrazach/stronach WWW występuje albo smużenie albo przebarwienie albo np.
szare tło (na stronach WWW). Zdjęcia wyglądają jakby ktoś z koloru 32-bit
zrobił np. 1000 kolorów, czyli wyraźnie gorzej, ale nie katastrofalnie (jak
np. 256 kolorów).

Szukałem przyczyn w podłączeniu, kablu i karcie graficznej. Wtyczki wyjąłem,
jeszcze raz wsadziłem i podokręcałem - więc to nie to. Podłączyłem monitor
do laptopa - więc to nie karta. Jak monitor przechodzi w stan czuwania
(samowyłączenie w przypadku braku sygnału z karty) to też wyświetla czarny
obraz, który teraz jest szary - więc to też nie kabel.

Pytanie teraz co to może być - chyba na pewno coś z samym monitorem. Ale co
dokładnie i czy naprawa byłaby opłacalna?

Wcześniej od kilku miesięcy monitor 2-3 razy na miesiąc miał coś takiego, że
obraz kolorystycznie był wyświetlany poprawnie, ale siadała jasność - jakby
z 4 lamp paliły tylko 2. Wtedy "leczyłem" to poprzez wyłączenie/włączenie
panelu i było OK.

--
.B:artek.