Re: Jak rozpakować archiwum .rar jeśli nie znam hasła??

Autor: Any User <any_at_microsoft.com>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 17:31:22 MET

> w archiwum RAR? Z tego co pamietam to w RAR'ach trzeba
> wypakować chociaż jeden plik, żeby stwierdzić czy hasło
> ma szansę być poprawne.. Zatem dochodzi jeszcze czas dekompresji
> w zasadzie niemiłosiernie wydłużający taką metodę bruteforce.
> Mogę się mylić gdyż szczerze mówiąc nie interesowało mnie
> nigdy łamanie haseł. Wnioskuję tak ponieważ gdy rozpakowywałem
> rarem pliki podając omyłkowo złe hasło, ten wypakowywał i
> stwierdzał błąd CRC... i właśnie na podstawie poprawności
> CRC można stwierdzić poprawność hasła.

A ja dodam tyle, że jeszcze w czasach WinRARa 2.0x testowałem pewien
programik, który umiał łamać hasło metodą mieszaną, tj. brute-force, ale wg
podstawionego szablonu. Jeśli się pamiętało hasło mniej-więcej, to jego
znalezienie po dobrym sformułowaniu szablonu, trwało raptem kilka minut na
Celeronie 333.