Re: EPOX 8RDA3+ PRO i pamięć Kingston

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 06 Nov 2006 - 21:42:31 MET

Ebay <lutek34@nospam.gazeta.pl> wrote:

> Składam dla córki komputer, kupiłem na allegro płyte EPOX 8RDA3+ PRO.

            Dobra i stabilna plyta. Sam mam 8RDA3I, a 8RDA3+ PRO to jej duzo
bardziej wypasiona wersja. Nie tylko dodatki (kontrolery SATA/RAID) ale
rownie z duzo lepszy blok zasilajacy CPU.

> Chce kupić do niej pamięć Kingstona 512mm DDR400

            Spokojnie - te do ktorych dales link to zwykle niebuforowane nonECC
- beda chodzic na tej plycie na 99,9% (ona wogole jest malo wybredna w
stosunku do pamieci w odroznieniu od niektorych ECSow na nForce2) a taki
modul Kingstona jest AFAIR nawet w liscie referencyjnych pamieci dla tej
plyty na stronie epoxa. Najlepiej sam tam poszukaj jak chcesz sie upewnic.

> i mam dylemat bo na kościach tej pamięci pisze że pracuje na 2.6v a na
> stronie Epoxa pisze że płyta współpracuje z kościami na 2.5v.

            Nie wiem czy wiesz ze napiecie 2,5V to jest napiecie standardowe dla
DDR266 i DDR333. DDR400 (PC3200) domyslnie zasilane jest przez plyty
wlasnie na 2,6V. Zreszta zapewne nieco sie zdziwisz bo BIOS tych Epoxow
DOMYSLNIE zasila moduly w trybie PC3200 napieciem 2,8V (taki feature
zwiazany z tradycyjnie ovrclockerskimi korzeniami Epoxa). IMHO jesli nie
robisz OC pamieci to warto zjechac z napieciem do standardowych 2,6V i tak
recznie ustawic w setupie. Ja przynajmniej tak uzywalem przez 2,5 roku
kosci Infineona PC3200 (moduly Infineona i Goodrama w dualu) i chodzily bez
zajakniecia na 2,6V. Szkoda by sie niepotrzebnie grzaly zasilane domyslnym
dla Epoxa 2,8V jesli nie robisz OC pamieci.

> Dokładnie to mam zamiar kupić tą pamięć http://tinyurl.com/hby5 Czy
> zwracać uwagę na to napięcie?

            jw - mozesz brac smialo.

--