Re: Laptop do 2500 zl

Autor: adni <adni_at_vp.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 20:45:09 MET

> Chce kupic laptop do kwoty ok 2500 zl (powiedzmy przeboleje jeszcze
> +10%).
>
> Laptop ma byc maszyna do pisania + internet, filmy, muzyka, obrobka
> zdjec itd. Sporadycznie w cos pograc ;)
>
> Na jakiego producenta zwrocic uwage? (Czy to konieczne? Przeciez i tak
> wszystko jest produkowane w kilku fabrykach w Chinach i na Tajwanie ;-)
Producent na którego warto wrócić uwage to HP, Toshiba i Lenovo (oczywiście
za to niestety się trochę wiecej płaci niż u konkurencji przy podobnej
konfiguracji -szczególnie ostatnie dwa wymienione).
> Procesor w jakiej technologii najlepiej wybrac?
W zależności od ilości czasu pracy na baterii - jeśli sporo to Pentium M,
jeśli mało, to można dla oszczdności zakupić Celeron M.

> Matryca - widze ze standart do WXGA. Jest to dobre rozwiazanie? Co
> bedzie lepsze ekran zwykly czy panoramiczny?
W zależności od głównego przeznaczenia, a nie jak ktos napisał że to
"kwestia gustu". Jeśli często będziesz oglądać filmy i bawić się w grafice
to tylko panorama lustrzana, jeśli często będziesz z notebookiem podróżować,
korzystać z niego na powietrzu, lub gdy w miejscu w którym będziesz urzywać
masz kiepskie światło -np masz z boku okno na południe, oświelenie punktowe
to znacznie lepiej się sprawdza matryca matowa. Ponadto wydaje mi sie że do
każdego zastosowania oprócz filmy i edycja zdjęć lepsza jest matryca
zwykła, a nie panorama - zauważ że ekran 15,4' jest niższy , a przeto
wszystko (m. in. literki) jest mniejsze - ale to moja subiektywna ocena.

> Pamiec - wiekszosc lapkow ma teraz 512, ale wiemy ze to malo, zwlaszcza
> w momencie gdy jest to dzielone z karta graficzna - lepszy by byl 1GB.
> Tak wogole ile kosztuje kosc ramu do lapka?
Pamięc zawsze możesz dokupić i dołożyć/zamienić - sam mam 512 MiB, karte ze
współdzeloną pamięcią i jakoś nie odczuwam bardzo tego, ale rzeczywiście do
"poważniejszych zadań" (np. gry :-), edycja wideo)to mam desktop, lepiej te
pieniądze zainwestuj w lepszy procek lepszą matryce, inne lepsze
wyposarzenie lub lepszego producenta.
Cena to ok 210 za 512 MiB i 410 za 1GiB.
 Tak samo możesz wymienić w przyszłości bez problemu dysk twardy i podono w
niektórych modelach procesor, ale tylko wtedy gdy jest tak jak w desktop'ach
włożony w podstawke, a nie przylutowany.