Re: Kopia dysku z NTFS

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 22:49:40 MET

Vista wrote:

> Witam
> Mam 30 takich samych komputerów do zainstalowania systemu WinXP Pro. W
> jaki sposób zrobić to najszybciej. Może jakimś ghostem, ale on widzi tylko
> partycje
> FAT32, a te systemy mają mieć NTFS. Jaki program polecacie?

Ostatnio bawiłem się programem/dystrybucją http://www.udpcast.linux.lu .
Powielałem nim komputer na 18 stacji naraz przez switch 100Mbit. Może
~11MB/s to nie rewelacja, ale przy przeliczeniu 18x11MB/s robi wrażenie.

Program kopiuje dyski/partycje sektor za sektorem, nie wnikając w zawartość
(zresztą ta funkcjonalność jest w _każdym_ Ghoście) korzystając z
multicastu, więc na czas kopiowania nie ma wpływu to, czy kopiujesz na
jeden czy na 50 komputerów. Jak wybierzesz wszystkie możliwe opcje przy
generacji ISO, to wyjdzie ci obraz ~4MB (aż szkoda płyty...). Jak
dostosujesz sterowniki do konkretnych maszyn to zmieścisz się na dyskietce.

System jest zrobiony tak, że po podniesieniu nie potrzebuje płyty (ma nawet
opcję autoeject) - stawiasz DHCP (żeby oszczędzić sobie roboty z
wklepywaniem IP), wędrujesz po komputerach z jedną płytą odpalając
programik w trybie receiver, na końcu odpalasz go na komputerze-matce w
trybie sender, klepiesz enter i idziesz na długi spacer.

Żeby XP dobrze działało w sieci (numery SID i klucze rejestracyjne), musisz
potraktować każdy komputer programikiem SYSPREP (ze stron M$) - usunie
aktywację, wygeneruje nowy SID i na nowo zapyta o numer seryjny. Dla wygody
możesz to zrobić na matce przed klonowaniem. Potem odpalasz każdą kopię,
klepiesz numer seryjny, aktywujesz i gotowe & full legalne.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net