Re: Różnica - CD - R / CD + R

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 21:36:14 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:eiisdg$o9j$2@flis.man.torun.pl...
> -- dłuższa ma dłuższą ścieżkę (i tym samym większą pojemność)

Za mało sprecyzowałeś. W płytach 650 MB odległość pomiędzy zwojami ścieżki
wynosi 1.6 mikrometra. W 80 min zmniejszono do 1.5 mikrometra, co właśnie
spowodowało wydłużenie ścieżki. :P

> -- szybsza może być szybciej nagrywana (mam jeszcze CDx4 i CDx24
> oraz oczywiście CDx48 i CDx52)

Tak, tylko, że nagrywarka pobiera dane o max prędkości z płyty. Tam jest
zapisane, kto zrobił, MID, prędkość zapisu itp. Da się obejść częściowo
ogranicznik prędkości np:
CD-RW HS - wg standardów jest do max 10x, ale niektórzy producenci dają w danych
12x. :)