Re: O co chodzi? Proline sprzedaje na allegro?

Autor: raff100 <raff100_at_postrofka.onet.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 12:46:51 MET

> Wiesz, chyba za wczesnie wystawiasz werdykt...
> Jako firma komputerowa zglosilem zapytanie do jednej hurtowni, czy moge
> uzywac ich materialow z ich strony internetowej, lacznie z opisem i
> zdjeciami... I taka zgode dostalem.
> Jesli teraz chcialbym wystawiac na allegro, bez skrupulow bym to
> wykorzystal, bo dostalem legalne upowaznienie... Ale o tym na aukcji wcale
> bym nie musial pisac, bo po co to komu...
> Moze wczesniej wartoby dac szanse obrony czlowiekowi, ktory wystawia ten
> towar, a nie wieszac psy od razu... Tak na zdrowy rozsadek....

Wykorzystanie materiałów reklamowych, opisów produktów i zdjęć jest jak
najbardziej OK.
Większość poważnych hurtowni ma nawet zapis w swoim regulaminie o zezwoleniu na
wykorzystanie.
W tym jednak przypadku sprzedający korzysta bezpośrednio z serwera hurtowni, a
nie sądzę aby zgodzili się na to.
Takie wykorzystanie zwiększa transfer na łączu i serwerze.
Jeżeli hurtownia korzysta z zewnętrznej firmy hostingowej, będą musieli dopłacać
gdy limit transferu zostanie przekroczony.
Jeśli mają własne serwery, to aby sprostać wymaganiom, będą musieli zainwestować
w szybsze łącze i wydajniejsze serwery.
To wszystko kosztuje, a właściciel aukcji nic za to nie płaci.

Gdyby wykorzystał fotki umieszczając je na własnym serwerze (który zresztą ma -
domena www.pclotus.com.pl) wszystko było by zgodne z prawem.
Jednak hurtownia na pewno nie zgadza się na wykorzystanie własnego łącza i
serwerów.

Sądząc po pingach, serwer ma wykupiony w jakiejś marnej firmie i brakuje mu
miejsca na zamieszczenie kilkudziesięciu fotek, a rozbudowanie jego własnej
strony wybitnie o tym świadczy.

Inna sprawa, że w opisie aukcji zamieścił linki do hurtowni, co jest niezgodne z
regulaminem allegro.

Ostatnio kupowałem na allegro ten sprzęt:
http://www.allegro.pl/item139399434_ap_planet_wap_4000_v2_108mbps_fv_gwar_2l_od_ss.html
Profesjonalność przeprowadzonej transakcji pominę.
Poczytajcie jednak dokładnie opis tej aukcji.
Mają własny serwer.
Na nim wszystkie fotki, instrukcje obsługi, firmware itp.
Telefonicznie pomogli mi też w konfiguracji sprzętu.
Ceny nie najniższe, ale wiem przynajmniej, że mam do czynienia z porządną firmą
i jak za pół roku sprzęt padnie, to będę miał gdzie go zareklamować.
Trochę kupowałem już na allegro i doszedłem do wniosku, że lepiej dać parę zł
więcej w zamian za pewność co do sprzedającego, moich pieniędzy i jakości
sprzętu.

postrofka
raff