Re: jaki dysk twardy, maly, szybki i tani

Autor: B0L0 <bolo_at__NOSPAM_.irc.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 15:06:23 MET

t_harry napisał(a):

> Rozmiar dysku jest obojętny przy założonych ograniczeniach
> sprecyzowanych w pierwszej wiadomości. Jeżeli dany dysk 2,5" jest równie
> szybki a kosztuje np. mniej niż 3,5" to nie widze problemu.
> Najlepiej byłoby gdyby posiadał interfejs ata, choć jestem otwarty na
> propozycje SCSI...

no to nie wiem w czym problem :)
jesli mozesz sobie na to pozwolic,, bierz scsi320. jaki? obojetnie
wszystkie sa porownywalnie szybkie. oczywiscie te w rozmiarze 360 lub
250GB beda z nowszej genetacji niz te 72GB czy 36GB a wiec i szybsze ale
  roznica nie bedzie kosmiczna zwlaszcza iz jesli uwzglednic fakt, ze
skoro pytasz tutaj o takie rzeczy to prawdopodobnie magistrala pci w
Twoim komputerze zeżre lwią czesc tej rożnicy...no chyba ze
zainwestujesz w kontroler scsi320 na pci-e
jesli jednak zerkniesz w cenniki i dojdziesz do wniosku, ze scsi nie
jest ci potrzebne to masz wybor prosty
sata3gbps...sata1,5/pata i tu znow nie ma wiekszego znaczenia ktory
wybierzesz, bo roznice nie beda kosmiczne w obrebie tego samego
standardu podlaczenia
jendakze, skoro jak piszesz zalezy ci na bezpieczenstwie danych i na
predkosci to pomysl moze nad rozwiazaniem scsi160 dyski i kontrolery
mozna dostac z rynku wtornego (czesto nowe) w dobrych cenach, wydajnosc
porownywalna z sata3gbps (vel sata2) a trwalosc dysku znacznie lepsza
kolejne 2 rozwiazania o ktorych warto wspomniec to
- dyski seagate baracuda ES/NE czyli uprofesjonalnione SATA3gb
- raid 0/1/6... :)w wydaniu sata/pata/scsi = poprawa bezpieczenstwa i
predkosci

to ci zamieszałem he he

--
pozdrawiam