Re: Laptop Asus - pomocy

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 23:40:07 MET

Użytkownik "Robert Zawodny" <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:3e7fk21nedpbbthomoqe7bek01s37p0qum@4ax.com...
> Witam.
>
> Zakupiłem laptopa i sprzedawca zainstalował mi win2k wersja demo.

?? Pierwsze slysze o takiej wersji... A Microsoft o niej wie??

> Praktycznie nie widze potrzeby przechodzenia na winXP, chociaż na obydwa
> systemy mam licencje /zakładam że na win2k laptop będzie śmigał szybciej/.
> Ale teraz chciałem wykasować to demo z laptopa /jest to wersja english/ i
> zainstalować win2k PL.
> Problem jest taki że podobno win2k wersja demo nie zawiera sterowników do
> zarządzania ACPI /dziwne, bo to mi w sklepie powiedzieli/ i pojawia się
> niebieski ekran.

Generalnie niebieskie ekrany to juz nie ta grupa...Ale albo czegos nie
dopowiedziales, albo wyglada, ze ktos kogos tu robi w balona...

> Moje pytanie jest następujące:
> 1.Czy po zainstalowaniu normalnej wersji problem zniknie?

Zapewne tak, jesli model laptopa znajduje sie na liscie supportujacych
konkretny system windows (hardware compatibility list).
Sprobuj poszukac na microsoft.com/hcl..
ale ze to dluga i nuzaca robota, mozesz zalozyc, ze bedzie smigal, co
najmniej tak, jak smiga w2k, jesli nie lepiej. Zakladam, ze to jakis
sensowny producent laptopa.

> 2. W jaki sposób skasować windows i zainstalować wersje normalną?

Oryginalna plytka CD, ktora powinna byc dostarczona razem z komputerem. Albo
jako zwykla, legalna plyta z WIndows OEM, albo plyta CD nazywana czesto jako
RECOVERY CD, z ktorej mozesz zainstalowac caly system, od razu z wlasciwymi
sterownikami i

> 3.Podobno w laptopach istnieją ukryte partycje i jak sobie z taką
> deinstalacja poradzić?

Tym sie generalnie nie powinienes przejmowac. Istalka powinna zrobic za
ciebie wszystko co wazne i powazne, bez zawracania ci glowy takimi
szczegolami...
Partycje nawet jesli sa, to maja wielkosc kilka-kilkanascie MB, takze mozesz
sobie spokojnie odpuscic..

Pozdrawiam
Michal