Re: czym testowac karte graficzna PCI-E ??

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 22:48:11 MET
Message-ID: <ei8gaq$evo$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik <archimonde2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ei8e4m$1h4$1@news.onet.pl...
>W odpowiedzi na e-mail od: maX otrzymany dnia 2006-10-31 20:56 :
>>
>> Użytkownik <archimonde2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:ei5s9k$ajq$1@news.onet.pl...
>>>
>>> z kolei Age of Empires wysypuje sie od razu, migajace tekstury itp
>>> wiec tak sobie mysle ze jedna z tych gierek korzysta intensywniej z
>>> procka a druga z grafiki i to jest jakas wskazowka moze?
>>
>> Raczej nie, ale możesz zdownclockować i kartę i CPU i sprawdzić czy coś
>> pomogło. BTW karta przechodzi standardowy test na zgodność z directx w
>> dxdiag.exe ? A jak wygląda sprawa w grach OpenGL ?
>
> a jakie sa tytuly znanych gier opengl?

Ściągnij z netu demo np. Quake3 (wystarczy nawet Q2, ale domyślym trybem
wyświetlania grafiki w Q2 jest "software renderer", a nie wiem czy będziesz
umiał włączyć "hardware acceleration"; choć z drugiej strony możesz
sprawdzić jak karta się sprawuje na trybie właśnie "soft renderer").
Akcelaracja OpenGL jest zupełnie niezależna od Direct3D, więc jeśli w OpenGL
będzie OK, to znaczy że sama karta sprzętowo jest w porządku, a coś jest nie
tak z dircetx-ową częścią sterownika.

> procka i karty nie podkrecalem ani razu

Chodzi właśnie o obniżenie zegarów na CPU i GPU. Spada wtedy mocno
zapotrzebowanie na prąd, więc jeśli przyczyną jest zbyt słaby zasilacz (choć
skoro to Tagan 500W to pewnie nie) to powinna wtedy wrócić stabilność. Ale
skoro nie podkręcasz kompa to lepiej sobie odpuść, łatwo można coś popsuć.
Received on Tue Oct 31 22:50:09 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 31 Oct 2006 - 22:51:24 MET