Re: druk ekonomiczny kombajny jaki?

Autor: wojtek <photoman_at_o2.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 20:33:17 MET

> Chciałbym kupić jakiś w miare tani kombajn do 350 zł tj drukarkę ze
> skanerem. Zależy mi na ekonomicznym ale ,,ładnym" wydruku.

Moze cie zainteresuje tez inna opcja. Ja kupilem na allegro uzywanego epsona
sp1200, ktorego uzywam juz przeszlo 1,5roku.Kosztowal mnie on 150 zl, i w
takiej cenei go mozna mniej wiecej ciagle wychaczyc. Uzytkuje go praktycznie
tylko do druku zdjec.
Jesli chodzi o ekonomike:
Tuszu starcza na wydruk 10-15 pelnokolorowych zdjec rozmiaru A3, w
najwyzszej jakosci. Koszt tuszu kolorowego na allegro to 15 zl( polecam od
milewy,najlepsze zamienniki jakie znalazlem w normalnej cenie) Tusz czarny
dopelniam sam, atramentem z butelki 0,5 litra za 50 zl. Generalnie koszty
atramentu sa pomijalne, nawet przy druku zdjec w formacie A3, bo koszt 1-1,5
zl/strone A3( 30x40 cm!), czyli zdjecie 10x15 to koszt ok 15-20 gr,
Stare fotograficzne drukarki z seri stylus photo, maja glowice z niewielka
liczba dysz i oraz wypluwaja z siebie spore krople, dzieki czemu na parwde
ciezko zapchac taka glowice, nawet bardzo kiepskim tuszem, a ze bylo to
drukarki profesjonalne keidys kosztujace krocie( o ile pamietam w chwili
premiery bylo to cos kolo 2tys zl), sa one pancerne, i przeznaczone pracy
praktycznie non stop, i predzej w niej padaly czesci mechaniczne niz
glowica.
Jesli chodzi o jakosc, sa to drukarki na ktorych powstala nie jedna wystawa
fotograficzna, i na prawde jakosc jest fotograficzna, i malo ktora
wspoleczesna drukarka domowa dorownuje.
Wady:
Glosna duza, i wolna, w max jakosci zdjecie A3 drukuje sie nawet i 30 min,
to jest niestety cena jaka sie placi za duze krople i mala ilosc dysz.
Niestety wszytkie nowe drukarki, maja to do siebie ze pluja malutkimi
kropelkami, w zwaizku z czym sa niezmiernie wrazliwe na niefirmowe
atramenty, a wszystko co jest w cenie ktorej podales bedzie chodzic fajnie
ale na orginalnych atramentach... niestety zamiennikach nie pochodzi dluzej
niz 1-1,5 roku, szczegolnie jesli beda Ci sie zdarzac wieksze przestoje i
nie bedziesz drukowal przynajmniej z jednej strony dziennie. Przerabialem
rozne domowe drukarki fotograficzne i dopiero z tego "dziadziusia" jestem w
pelni zadowolony.
Za pozostale 200 zl spokojnie kupisz skaner o wiekszych mozliwosciach niz
ten w kombajnie.

Pozdrawiam Wojtek